Țesem contemporanul
cu elemente de teritoriu
și povești cu tâlc din Transilvania.

Burduf Challenge – 2023 Râu Sadului

08.07.2023

Salvăm burduful de munte împreună, prin mișcare și implicare! 

#madelastana #descoperariusadului #riusadului #burdufdemunte

Concurs sportiv de alergare montană 10:00 – 12:00
Anul acesta alergăm pe același traseu de urcare marcat cu punctul galben pentru a ajunge în zona de colibe pastorale din Secături. Apoi urmăm traseul de creastă al Cindrelului, banda roșie de la Dealul Derjani până înainte de Dosului Albului cu aceeași coborâre pitorească pe Dealul Runcului până în Beberani. 
Distanță: 14 km, Urcare: 1.100 m

This image has an empty alt attribute; its file name is profil-52.png

Taxa de participare este de 150 lei/adulți și include:
– kitul de participare la competiția sportivă
– donație de 50 lei pentru susținerea proiectului nostru Țara Colibelor
– brunch cu produse locale de sezon după concurs (ora 12:00)

Organizat în colaborare cu Asociația Tură în Natură

 

Detalii concurs pe scurt:
– parcare: curtea școlii din centrul satului
– ridicare kit alergare: până la ora 09:30 din centrul satului – primărie/cămin cultural
– start ora 10:00 (vis-a-vis de cabinetul medical / straduta de sosire din anii trecuti, in zona primariei)
– brunch cu produse locale: ora 12:00
– premiere: ora 13:00
– obligatoriu: recipient pentru apă pe traseu


REGULAMENT CONCURS

Acest regulament se aplică participanților la concursul pentru adulți, “Burduf Challenge”. Organizatorul evenimentului este Asociatia My Transylvania Sibiu, denumit în continuare „organizator”. Evenimentul va avea loc Sâmbătă, 8 iulie 2023 în localitatea Râu Sadului, jud. Sibiu, locul de desfășurare al evenimentului fiind strada principala lângă primărie.  

1 Caracteristici ale competiției

“Burduf Challenge” este o competiție de alergare cu caracter submontan. Traseul se desfășoară pe poteci marcate în Râu Sadului și pe dealurile de la poalele munților Cindrel. Suprafața de alergare a traseului de cros este formate din:  3km asfalt, restul suprafeței fiind poteci naturale si pășuni, adică iarbă, poteci cu pietre și pământ. Vârsta minimă pentru înscrierea în concurs  este de 18 ani. Tinerii sub 18 ani pot participa doar cu acordul scris al părinților. Toți participanții sunt obligați să completeze formularul de înscriere online și declarația pe proprie răspundere , care atestă luarea la cunoștință a condițiilor și regulilor competiției.

2 Obligațiile participanților

Participarea la “Burduf Challenge” se face pe proprie răspundere, în deplină cunoștință a aptitudinii de a participa la eveniment, a stării de sănătate fizică şi mentală. Fiecare participant este responsabil pentru propria securitate şi siguranță. Organizatorul, partenerii, sponsorii, voluntarii şi personalul care participă la realizarea evenimentului nu sunt responsabili pentru orice fel de rănire sau pagube de orice natură care pot surveni în timpul sau ca urmare a desfășurării evenimentului. Fiecare participant trebuie să semneze la preluarea numărului de concurs o declarație pe proprie răspundere prin care își asumă riscurile ce pot rezulta din participarea la “Burduf Challenge” .  Participanții au obligația de a asculta și de a respecta indicațiile/instrucțiunile organizatorului și ale personalului de concurs. Pachetul de înscriere nu poate fi expediat prin poștă în avans. Organizatorul poate interzice luarea startului sau continuarea cursei pentru orice participant, dacă acesta se prezintă în stare de ebrietate, este sub efectul substanțelor dopante sau este în stare de slăbiciune evidentă, boală, epuizare fizică sau psihică.

Parcurgerea traseului necesită experiență și unele cunoștințe, cum ar fi:

  • fiecare participant să aibă cel puțin o experiență generală despre concursurile de alergare, fiind pregătit din punct de vedere al condiției fizice.
  • fiecare participant să aibă cunoștințe tehnice despre abordarea unui traseu neamenajat prin pădure;
  • fiecare participant să fie capabil să urce şi să coboare în siguranța o pantă înclinată în condiții dificile;
  • fiecare participant ar trebui să dea dovadă de fair-play și să acționeze în consecință atunci când situația o cere;
  • fiecare participant ar trebui să știe și să aibă o atitudine care să țină cont de faptul că oricât de multe măsuri de siguranță ar lua organizatorii, nu sunt și nu vor putea fi acoperite toate riscurile rezultate din natura competițiilor, mediul și condițiile în care se desfășoară acestea;
  • fiecare participant trebuie să știe că niciun premiu nu este mai presus de sănătatea și viața lui și/sau a altor participanți și să acționeze în consecință pentru a se proteja atunci când simte sau observă un pericol.

3 Înscrierea concurenților

Înscrierile se vor face doar online completând formularul de înscriere și se deschid la data de 29.05.2023 şi se încheie în data de 08.07.2023 (ora 07:45) în limita a 100 de participanți. 

4 Taxa de participare

Cursa

Distanta

Taxa

Cros

14km

150 RON

Taxa de participare se poate achita: Plata cu cardul direct la înscrierea online. Taxa include competiția sportivă, donația pentru proiectul Țara Colibelor și participarea la brunch/ul de după concurs în baza numărului de competiție.

În caz de neprezentare la start, abandon sau retragere din orice motiv, taxa de participare nu se returnează şi nu este valabilă la un concurs ulterior. În cazul anulării competiţiei în caz de forţă majoră sau din motive care nu depind de organizator, taxa de participare nu se returnează. Organizatorul nu va suporta în niciun fel eventualele costuri adiacente ale participanților (transport, cazare, masă, etc.).

5 Categorii de participare

Cursa KM Varsta * Sex

Cros 14 Open Masculin Open Feminin

Se vor premia primele trei locuri de la fiecare categorie.

 

6 Premii

Se premiează cu primele 3 locuri la open pentru:

– Traseul cros masculin

– Traseul cros feminin

Premiile constau în: un burduf de brânză de munte de 1 kg, un voucher de participare la evenimentele culinare My Transylvania și un voucher de cazare la prima din colibele care se renovează în acest proiect.

7 Proceduri de concurs

7.1. Şedinţa tehnică

O şedinţă tehnică va fi ţinută pentru toţi participanții, în ziua concursului la ora 09:45
În cursul şedinţei tehnice participanţii vor fi informați asupra traseului, porţiunilor periculoase, eventualelor modificări, precum şi a regulilor de comportament pe care participanţii sunt obligaţi să le respecte. Şedinţa tehnică va fi ţinută  la linia de start, recomandând prezența tuturor participanților.

7.2. Cronometrarea

Cronometrarea se face la secundă, cu ajutorul unui sistem electronic. Fiecare participant va purta un număr, acesta nefiind transmisibil. Este responsabilitatea participanților de a purta corect numărul de concurs (pe partea din față).

7.3 Timp limită

Timpul limită pentru parcurgerea traseului de CROS este de 4:00 ore, de la start, respectiv ora 14:00.

7.4 Timp limită intermediar

Nu există timp limită pentru concurenți. Din considerente ce țin de siguranța voluntarilor vom retrage de pe traseu pe aceștia după 4 ore de la start. În concluzie cei care vor merge încet sunt acceptați în clasament dar nu vor beneficia de asistența voluntarilor pe traseu.

7.5 Numărul de concurs

Preluarea numărului de concurs şi a pachetului de înscriere se face pe baza declaratiei pe propria raspundere si a actului de identitate sau copia acestuia, în locațiile și orele stabilite de organizator, conform informațiilor publicate pe site. Numărul de concurs trebuie montat astfel incat să fie vizibil din faţă pe tot timpul concursului.  Este recomandată atașarea numărului pe picior. Numărul nu trebuie să fie tăiat sau modificat sub nicio formă în timpul concursului.

7.6 Ridicarea pachetului de start

Numărul de concurs se ridică în ziua evenimentului din zona de start până la ora 09:45. Pentru persoanele sub 18 ani este nevoie suplimentar, de acordul semnat al părintelui sau al tutorelui legal.

7.7 Oprirea din concurs

Organizatorul/închizătorul de traseu,  îşi rezervă dreptul de a opri un participant în următoarele cazuri: s-a accidentat după start, iar starea sa nu-i mai permite continuarea cursei; în cazuri excepționale.  Orice participant care nu mai poate sau nu mai vrea să continue cursa, indiferent de motiv trebuie sa îi informeze pe organizatori imediat, la start, la punctele de control, la sosire sau sunând la numerele de urgenta. Neanunțarea retragerii din concurs poate cauza o operațiune de căutare și salvare (echipe de salvare, salvamont etc.) pe cheltuiala participantului implicat. Retragerea va fi confirmată prin semnătură pe foaia de arbitraj. Orice participant care se retrage va fi ajutat cu privire la cea mai bună variantă de revenire la Start/Sosire, dar este responsabil pentru transportul propriu, ruta pe care o va folosi și acțiunile ulterioare momentului și locului retragerii.

7.8 Puncte de control
Pe traseu sunt amplasate puncte de control obligatorii. Participanții care nu trec printr-un punct de control, indiferent de motiv, vor fi descalificați.

7.9 Echipament recomandat
Echipamentul nu este obligatoriu, dar vă recomandăm să profitați de experiența noastră și să încercați să respectați pe cât posibil recomandările noastre. Avînd în vedere faptul că “Burduf Challenge” este un concurs ce se desfășoară în zona subalpină la mijlocul lunii iulie, suntem nevoiti să respectăm capricile vremii specifice zonei și să luăm în conisderare două variante de echipament. Le vom numi varianta de Soare  respectiv varianta de Ploaie. Organizatorul va anunța cu 3 zile înaintea evenimentului care variantă intră în vigoare.

Varianta de soare:

  • Încălțăminte sport cu talpă profilată
  • Bidon apă – obligatoriu pentru că nu vor fi pahare de plastic sau unică folosință la punctele de alimentare sau la start/finis aproximativ 1L
  • Buff / Șapcă pentru protecția capului împotriva soarelui
  • Cremă de soare
  • Foiță de vânt pentru eventualele diferențe de temperatură de la 1200m 
  • Fluier
  • Telefon cu bateria încărcată

Varianta de ploaie:

  • Foiță goretex
  • Căciula/Bentița/Șapcă
  • Bluză cu mânecă lungă (sau combinație tricou + mânecuțe)
  • Pantalon lung/pantalon trei sferturi + șosete lungi (tot piciorul acoperit)
  • Bețe 
  • Buff/batic
  • Fluier
  • Telefon cu bateria încărcată

7.10 Startul
Se va da în centrul satului, în proximitatea zonei Primărie/Cămin cultural pe străduța de vis-a-vis de cabinetul medical la ora 10:00.

7.11 Traseul
Evenimentul este o competiție outdoor. Traseul este neamenajat și neprotejat, în cea mai mare parte desfășurându-se prin pădure, folosește drumuri publice, poteci marcate și nemarcate, etc. Anumite porțiuni din traseu pot fi considerate dificile. Organizatorul poate modifica traseul din diferite motive, care includ: condiţiile meteo, siguranţa, restricţii de circulaţie, etc. Modificările vor fi anunțate la ședințele tehnice sau prin email înainte de începerea cursei.

7.12 Penalizări

  • ratarea unui punct de control – descalificare
  • scurtarea traseului – descalificare
  • nerespectarea regulilor competiției – descalificare
  • comportament nesportiv față de alți participanți, oficiali, , voluntari, arbitri, public, alte persoane – descalificare
  • modificarea sau schimbarea numerelor de concurs – descalificare
  • Lăsarea de resturi, ambalaje, echipament, pe traseu și/sau distrugerea deliberată a mediului înconjurător și a marcajelor de pe traseu vor atrage după sine descalificarea.

8 Modificarea traseului, alte decizii privind desfăşurarea concursului

  • Organizatorul poate modifica oricând traseul sau poate anula/opri competiția dacă aceasta nu se poate desfășura în condiții de siguranță.
  • Suporterii pot susține orice competitor cu condiția să respecte regulile de conduită, indicațiile autorităților și/sau ale oficialilor și să nu împiedice desfășurarea competiției.
  • Pe parcursul traseului de concurs nu este permis niciun ajutor venit din exterior (suporter, spectator etc.), excepție făcând cazurile deosebite și ajutorul acordat în punctele de realimentare amenajate, unde competitorii pe lângă băuturile, fructele și alimentele energizante oferite de organizatori pot primii și alte alimente sau lichide.
  • Toate decizile vor fi luate de comitetul de concurs sau de directorul de concurs.
  • În caz de forță majoră, organizatorii pot lua decizia unor modificări de traseu sau program. La limită se poate decide inclusiv amânarea sau anularea cursei, în situații excepționale.
  • Organizatorul îşi rezervă dreptul de a aduce modificări asupra informațiilor afișate pe pagina de internet, a regulamentului sau a programului etc. Aceste modificări vor fi aduse la cunoștință
    participanților.

9 De reținut

Asociația My Transylvania organizează evenimentul sportiv de alergare submontana ”Burduf Challenge”. Organizatorul este o asociație non-profit, fără scop comercial / lucrativ. Concursul Burduf Challenge nu este un produs sau serviciu oferit contra cost, ci este o manifestare sportivă pentru amatori a cărei organizare și desfășurare este posibilă datorită, exclusiv contribuțiilor de participare ale concurenților, contribuțiilor sponsorilor / partenerilor, precum și datorită pasiunii noastre pentru mișcarea în natură, a muncii în afara joburilor permanente și a dedicației voluntarilor noștri.

Recomandări de cazari în zonă: 

  1. Pensiuni partenere:
    1. Pensiunea Rîu Sadului – 50 de locuri
      https://www.facebook.com/pages/category/Hotel/Pensiunea-Turistica-Rau-Sadului-255591104947122/
    2. Nora – 100 locuri
      https://cabana02.webnode.ro/cazare/
    3. Vidrighin – 14 locuri
      https://www.facebook.com/CasaVidrighin
    4. Pensiunea Maria – 20 de locuri
      https://www.turistinfo.ro/rau_sadului/cazare-rau_sadului/pensiunea_maria-c107180.html
    5. Cabana valea Sadului – 8 locuri
      https://www.facebook.com/pages/category/Cabin/Cabana-Valea-Sadului-1087263911300976/
    6. Cabana Ovidiu / Corbeanu – 16 locuri
      https://www.facebook.com/cabanaovidiu/
    7. Valea Pinului – 14 locuri https://www.facebook.com/pensiuneavaleapinului/